Care sunt problemele comune ale convertorului catalitic?

Care sunt problemele comune ale convertorului catalitic?

Convertizoarele catalitice sunt amplasate în sistemul de evacuare între motor și toba de eșapament și reprezintă una dintre ultimele linii de apărare împotriva poluării aerului de la vehicule. Ei folosesc margele cu coduri ceramice și diferite metale prețioase (catalizatorii) pentru a transforma poluanții precum gazul nearse și oxidul de azot în gaze inofensive.

Care sunt problemele potențiale cu un convertor catalitic?

Convertizoarele catalitice durează adesea 10 ani sau mai mult, dar pot deveni contaminate, înfundate, supraîncălzite sau deteriorate fizic – ducând la performanțe lente ale motorului și, în cele din urmă, la oprirea motorului.

Un potențial contaminant este gazul cu plumb, care poate distruge catalizatorii, deși se găsește rar în S.U.A. Alți contaminanți includ lichidul de răcire a motorului, care se poate scurge în sistemul de ardere din cauza garniturii defectuoase a chiulasei și uleiul de motor. Aceste fluide pot înfunda un convertor catalitic, astfel încât gazele de eșapament sunt împiedicate să treacă prin ele. Motoarele mașinilor sunt ca sportivii prin faptul că au nevoie de mult oxigen. Dacă debitul de evacuare este limitat, înseamnă că mai puțin aer poate pătrunde în motor și performanța are de suferit. Dacă motorul răspunde lent sau se oprește după o perioadă de funcționare, un convertor înfundat ar putea fi de vină.

Convertizoarele catalitice se pot supraîncălzi din cauza cantităților excesive de gaz nearse cauzate de o bujie greșită sau de o supapă de evacuare care are scurgeri. În plus, un senzor de oxigen defectat poate provoca supraîncălzire.

Pe multe vehicule, „pisica” este situată sub vehicul și, ca și alte părți ale sistemului de evacuare, poate fi deteriorată și de resturile rutiere sau de trecerea peste o bordură.

Furtul convertizorului catalitic

Acele metale prețioase despre care am vorbit pot atrage atenția: Convertizoarele catalitice sunt furate frecvent din cauza metalelor prețioase din interior. Convertizoarele au cantități mici de platină, rodiu și paladiu, toate având valoare pentru comercianții de metale.
Întreținerea convertizorului catalitic

Printre simptomele unui convertor catalitic defect se numără:

Performanță slabă a motorului
Accelerație redusă
Fum întunecat de evacuare
Miros de sulf sau de ouă putrezite din evacuare
Căldură excesivă sub vehicul

Unele dintre aceste simptome pot fi cauzate și de alte părți ale sistemului de emisii, așa că este important ca un mecanic să diagnosticheze când este timpul să înlocuiască convertizorul catalitic.

Respectarea programului de întreținere recomandat al vehiculului poate ajuta la întârzierea acestui moment cât mai mult posibil, de multe ori 10 ani sau mai mult. Menținerea sistemelor de evacuare, de emisii și de ardere în stare bună va minimiza riscul ca convertizorul catalitic să se defecteze înainte de vreme.

În cele din urmă, nu ignora lumina motorului de verificare. Deteriorarea convertizorului catalitic este unul dintre cele mai importante zece infracțiuni de întreținere a mașinii ale Cars.com. S-ar putea să vă avertizeze despre un filtru de aer sau de combustibil înfundat. Așteptarea schimbării filtrului ar putea duce prematur la înlocuirea convertorului catalitic de aproximativ 1500 euro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *